Kraambezoek of kraamfeest??

27-12-2016

Je zult wel denken mens waar denk jij nou al over na je kindje moet nog geboren worden. Inderdaad. Alleen wil ik voor mezelf duidelijk hebben wat ik uiteindelijk precies wil en dus knopen doorhakken. Nou is dit makkelijker gezegd dan gedaan dus vandaar deze blog, misschien dat jullie mij namelijk kunnen helpen en adviseren over hoe jullie het ervaren hebben.

Ik vind dat het beide zijn voor en nadelen heeft. Ik zal ze even voor je op een rijtje zetten.

• Kraambezoek voordelen 

~ Lekker thuis kunnen zijn in je eigen (veilige) omgeving.              

~ Inplannen wanneer je kraambezoek wilt en wanneer niet.

~ Alles standaard bij de hand hebben voor de kleine.

Kraambezoek nadelen 

 ~ Iedere keer mensen over de vloer. ( soms best vermoeiend lijkt me)

~ De hond helemaal uit haar doen. ( continue mensen over de vloer en ruimte 'moeten' maken voor hun waardoor ze zich misschien buiten gesloten voelt)

~ Steeds het huis een rommeltje als er bezoek geweest is. ( en geloof niet dat ik daar dan echt op zit te wachten..)

Kraamfeest voordelen 

~ Iedereen in een keer op 1 dag ( dus geen gerompslomp in huis met dan die en dan die) 

~ Geen huis dat iedere dag of om de dag op kop staat ivm kraambezoek.

~ De hond hoeft ons maar 1 dag te missen en is niet helemaal uit haar doen met al dat bezoek over de vloer. ( Voor mij héééél belangrijk wil namelijk niet dat ze zich buitengesloten voelt)


Kraamfeest nadelen • 

~ Je bent wel een hele dag/middag van huis met de kleine. ( is dit niet te zwaar/vermoeiend voor de kleine en voor mij? ) 

~ Als je iets vergeten bent heb je dat niet heel snel bij de hand lijkt me.. ( misschien tever gezocht maar even voor t gemak stel dat.. )

~ Je spreekt niet iedereen echt persoonlijk.. ( wel even felicitatie etc. maar echt tijd voor een buurtje heb je niet denk ik)

En ik weet dat ik gewoon kraamhulp heb in de week na mijn bevalling en dat die het bezoek verzorgd en de rommel opruimd maar dan heb ik ook weer meteen een dikke vette MAAAR.. want, Sander moet die week gewoon werken ( die neemt die weken erna vrij) dus die mist een hele hoop kraamvisite  plus ik heb zoveel mensen dat gaat never nooit lukken in 1 week vandaar.

Dit zijn dus een beetje dingen waar ik tegenaan loop en waar ik dus voor mezelf een weg in moet zien te vinden. Sommige zullen het misschien wel overdreven vinden dat je hier een 'drama' van maakt maar ik wil gewoon achteraf kunnen zeggen dat ik het voor mezelf op de juiste manier gedaan heb en er een goed gevoel aan over houden. Dus meningen en ideeen zijn súper welkom!

Liefs Kelly

 


© 2016 HuisjeBoompjeBaby Alle rechten voorbehouden.
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin