De meest voorkomende vragen tijdens mijn zwangerschap.

17-02-2017

Je kent het vast wel.. Al die vragen die mensen je stellen wanneer je verteld dat je zwanger bent of wanneer ze zelfs al kunnen zien dat je zwanger bent. Ik dacht laat ik eens even de vragen die mensen continue aan me stellen in een tag zetten en ze meteen beantwoorden zodat jullie hier ook allemaal van op de hoogte zijn.

• Heb je last van 'kwaaltjes' ? •                                                                                                             Niet meer ik ben wel echt heel misselijk geweest in het begin van mijn zwangerschap maar dat was het eigenlijk ook wel een heel eind. Verder heb ik wel ontzettend veel pijn in mijn rug maar dit is niet echt een kwaaltje denk ik zoo.. Dit is meer gewoon omdat er voor meer gewicht aan komt en dit belastend voor je rug is.

• Hoe voel je je nu? •                                                                                                                                   Opzich voel ik me eigen prima. Ben dolgelukkig met mijn zwangerschap en probeer ook echt van ieder moment te genieten en positief te blijven al vind ik dit soms door mijn rugklachten wel héél lastig. Puur omdat mijn wereldje nu heel klein en beperkt is. Waar ik voorheen makkelijk 'n uur ging wandelen in het bos met de hond moet ik dit nu echt inkorten naar 10 minuten om vervolgens daar de hele ochtend/middag weer van bij te moeten komen. Niet leuk maar ach.. Ik krijg er zo'n mooi wondertje voor terug en die gaat dalijk gewoon mee het bos in om weer op kracht en conditie te komen!

• Hoever ben je nu? •                                                                                                                                 Ik ben nu precies 31 weken en 5 dagen. Dus we zijn al héél goed op weg!

• Wanneer kom je nou op het punt dat je besluit er samen voor te gaan om te proberen om zwanger te worden? •                                                                                                                                  Tja dit vond ik op het moment toen ik werd geconfronteerd met deze vraag best lastig want ja.. Hoe kom je nou op dit punt? Uiteraard wanneer je er beide klaar voor bent. Bij ons was het geval dat ik dit al langer was dan Sander dus ik eigenlijk 'wachtte' op een seintje van Sander. Dit seintje kwam in onze zomervakantie 2015. Toen zei die Kel ik ben er klaar voor om voor een kindje te gaan. Na een paar keer een bevestiging gevraagd te hebben en zeker te weten dat hij het echt wou zijn we gestopt met de pil. Dit was voor ons het besluitmoment om voor een kindje te gaan.

• Wil je het geslacht van het kindje weten? •                                                                                         Deze vraag hebben wij héél vaak gekregen. Wij waren er eigenlijk al voordat we zwanger waren over uit dat we het geslacht wel wouden weten gewoon voor de makkelijk en het maar weten zeg maar. En eerlijk is eerlijk ik vind het héérlijk om te weten dat er een klein mannetje in mijn buik zit en ik niet continue mezelf hoef af te vragen of het een jongen of meisje zou zijn. Ik moet ook wel eerlijk bekennen dat ik dit trouwens zelf ook bij mensen doe die in verwachting zijn. Ik vraag ook altijd of ze het geslacht willen weten maar waarom ik dit vraag?? Misschien omdat ik het zelf wel persee wou weten ofzo..

•  Hebben jullie al een naam? •                                                                                                                Deze vraag krijg ik ook héél vaak gesteld. Ja wij hebben al een naam. Deze hadden wij namelijk al voordat we uberhaupt besloten hadden om voor een kindje te gaan.. Gek of niet? Je kunt het maar vast weten en aan wennen toch?

• Hoe oud ben je eigenlijk? •                                                                                                                     Ik denk dat het niet vanzelf sprekend is voor mensen ofzo als er iemand op jongere leeftijd een kind krijgt? Ik ben namelijk 23 wanneer wij ons eerste wondertje welkom mogen heten maar ach shit happens wat maakt mijn leeftijd nou uit? Als ons kindje het maar goed heeft bij ons en wij goed zijn voor ons kindje toch? of je dan 23 of 32 bent.. Ik denk niet perse dat je dan een betere moeder bent..

• Was de zwangerschap gepland? •                                                                                                       Dit vind ik op een of andere manier een ontzettend ongemakkelijke vraag ondanks dat ons mannetje hartstikke gepland was.. Maar toch stel dit was niet zo dan zou ik echt niet tegen iedereen gaan zeggen nee het was niet gepland?? Of toch wel? Nouja gelukkig hoef ik hier niet over na te denken want ik zit niet in deze situatie.

• Vind je het vervelend als mensen aan je buik zitten? •                                                                    Eerlijk? Nee.. Al moet ik toegeven dat er ook niet zomaar mensen aan mijn buik zijn gaan zitten ofzo. Iedereen die dit wil vraagt dit gewoon netjes. En ik ? Ik geniet daar alleen maar van dat mensen zo betrokken willen zijn bij ons mannetje en het zo bijzonder vinden om het te voelen schoppen/draaien. Maaar.. nogmaals heb ik dit nog niet met vreemde meegemaakt die dit hebben gedaan dus misschien ook wel makkelijk praten nu.

• Ben je bang voor de bevalling? •                                                                                                           Simpel antwoord. Nee. Waarom zou ik bang zijn? Ik weet totaaaaal niet wat ik mee ga maken en wat ik ga voelen. Ja ik weet wel dat het echt geen fijn gevoel zal zijn en het ontzettend pijn zal doen maar ach hoeveel mensen hebben er kinderen en zelfs meerdere kinderen? Zou het nou werkelijk zo erg zijn dan? Ik laat het gewoon lekker op me af komen en oordeel hier na de bevalling wel lekker over.

• Weet je al waar je wilt bevallen ? Thuis of ziekenhuis? •                                                                     Ja ik ga toch voor een bevalling in het ziekenhuis. Puur omdat het mij rust geeft dat mocht er iets misgaan of zijn ik al in het ziekenhuis ben waar ze alles bij de hand hebben. Of dit nou ver gedacht is of niet maar mij geeft dit gewoon meer rust en dat is het belangrijkste voor mij en de baby.

• Wil je pijnstilling tijdens de bevalling? •                                                                                                 Dit vind ik wederom een héle moeilijke vraag. Het liefst wil ik alles zonder pijnstilling doen maarja als je niet weet wat je gaat voelen hoe moet ik hier dan nu over oordelen? Wel moet ik zeggen dat ik het bij het woord ruggenprik enorm benauwd krijg. Gewoon omdat ik ontzettend bang ben voor spuiten en naalden. Dus voor nu zeg ik zonder pijnstilling maar wie weet hoe het tijdens de bevalling loopt en dus nog kan veranderen.

• Ben je weleens bang dat er iets mis is met het kindje? •                                                                  Heel raar gedacht misschien maar ja. Waarom geen idee je hoort hier niet vanuit te gaan en dat doe ik ook niet. Maar ik denk dat ik best kan zeggen dat iedere zwangere vrouw weleens een beetje angst voelt van wat als er nou dit is met ons kindje of wat nou als er dat is met ons kindje? Ik denk dat dat gevoel pas wegzakt als ons kindje er eenmaal is en ik met eigen ogen kan zien dat het gezond is.

• Voelt dat nou niet raar zo'n bewegend kindje in je buik? Of hoe voelt dat nou precies zo'n bewegend kindje in je buik? •                                                                                                                 Tja voelt het raar? Nee raar niet. Sterker nog je raakt er echt aan gewend. Ik geniet er ook echt met volle tuige van als ons mannetje weer lekker aan het draaien en schoppen is. ( Mits meneer niet onder mijn ribben gaat zitten schoppen natuurlijk.. ) En ja hoe voelt dit nou zo'n kindje in je buik? Dit vind ik heel lastig uitleggen. Hetzelfde als dat je met je hand over je buik gaat maar dan van binnenuit ofzo?? Echt geen idee hoe ik dit moet uitleggen haha.

• Wil je borstvoeding geven? •                                                                                                                Dit wil ik wel gaan proberen. Gewoon omdat ik zelf namelijk het idee heb dat je moedermelk niet voor niks krijgt en dit dus altijd beter is voor je kindje. Mocht dit nou niet op gang komen of ons kindje wil echt niet aan de borst wil ik gaan proberen te kolven en anders gewoon flesvoeding. Maar dan heb ik het in ieder geval wel geprobeerd en er alles aan gedaan maar wat niet gaat gaat niet.  Ik wil hier overigens niemand mee beledigen die flesvoeding geeft of gegeven heeft want dit is ieder zijn eigen keus en ik denk dat er nooit een foute keus is. Je wil namelijk alles voor je kindje doen.

• Vind je het snel gaan of juist helemaal niet? •                                                                                        Ik vond het heel snel gaan allemaal en nu opzich ook nog wel alleen merk ik nu dat ik thuis zit dat er soms echt dagen bij zitten die vooruit lijken te kruipen maar dan echt heeeeeel sloom. Maar verder vind ik het over het algemeen wel heel snel gegaan en gaan.

• Wil je meerdere kinderen? •                                                                                                               Gelukkig zitten Sander en ik hiermee wel echt ook weer op 1 lijn. Ik heb altijd gezegd dat ik 2 kinderen wil als het ons gegeven is. Nu denk ik er overigens anders over. Nu weet ik het namelijk gewoon nog niet.. Misschien vind ik het dalijk wel prima zo met ons mannetje en heb ik zoiets van nee een tweedde hoeft voor mij niet. Maar misschien heb ik wel zoiets van wauw zoiets moois wil ik nog een keer meemaken en ik wil ons mannetje graag een broertje of zusje proberen te geven.  Tja de tijd zal het leren..

• Is je lichaam veel veranderd van wat je zelf merkt? •                                                                           Ja best wel ja. Zo heb ik namelijk een behoorlijk schrale huid op mijn armen, buik, rug en borsten. Dit heb ik voorheen nog nóóit gehad daar. Ik had namelijk alleen altijd een heel schraal gezicht en dit is nu weer niet het geval. Een switch gemaakt ofzo haha. Verder merk ik uiteraard dat mijn rug heel zwak is geworden in mijn zwangerschap en dat mijn borsten een stuk groter geworden zijn. Conditioneel merk ik ook dat ik als ik een trap oploop of een stukje wandel ik sta te hijgen alsof ik de marathon heb gelopen. Maar dit hoort er allemaal bij dit trekt na de zwangerschap wel weer bij! Tenminste dat hoop ik.. haha.

• Heb je striae op je buik? •                                                                                                                   Nee tot nu toe is mijn buik nog gewoon heel egaal en geen striae te bekennen. Maar we moeten nog even dus wie weet gaat dat nog wel komen?? Liever niet natuurlijk maar als dit zo is dan is dit zo. Hoort er allemaal bij.

• Ben je niet bang dat de hond jaloers word? •                                                                                        Nee ik ben eerder bang dat het kraambezoek de hond jaloers maakt.. Dit klinkt misschien gek maar wij willen Ziva namelijk overal bij betrekken en ik snap best dat dat voor het bezoek die de kleine vast heeft best spannend kan zijn om er die grote hond langs te hebben zitten maar dit is wel wat wij willen. Zolang we haar overal bij blijven betrekken word ze echt niet jaloers en zal ze vooral heel knuffelig en beschermend naar ons mannetje zijn.

•  Wat vind je nu juist heel lekker? •                                                                                                    Wortels en snoep. Ik zit serieus iedere avond voor de tv een wortel weg te knabbelen heeeerlijk.  En Sander? die doet gezellig met me mee haha. Snoep kan ik nu wel de hele dag blijven eten. Dit is dan ook de reden dat ik dit niet in huis haal want ik vreeeeet er letterlijk de kilo's aan dan en dit was ik niet van plan haha.

•  Wat vind je nu juist helemaal niet lekker? •                                                                                          Ik merk dat ik nu echt maar dan ook echt niks broccoli moet hebben. Sander heeft deze 1 meegenomen met de boodschappen maar ik walg er al van als ik dat vieze groene ding in de koeling zie liggen. Laat staan dat ik hem ruik en nog erger moet eten BAHH!! Dit is dan ook echt het enige tot nu toe wat ik heb kunnen ontdekken waar ik echt maar dan ook echt niks van moet hebben. Zo typisch want voorheen luste ik dit wel gewoon altijd.. 

•  Wat ga je als eerste eten na je bevalling? •                                                                                         Dit is sowieso een broodje carpaccio als ik de kans krijg haha. Dit hebben we wel al afgesproken dat als ik ben bevallen dat Sander voor mij een broodje carpaccio haalt. Dat heb ik wel echt gemist dat ik dit niet mag eten. Dus des te meer we ervan kunnen genieten haha!

Nou ik denk dat ik nou wel de meest gestelde vragen op een rijtje heb gezet voor jullie. En dan hebben we het nog niet over de opmerkingen gehad die ik af en toe zo naar m'n hoofd gegooid krijg. Hier maak ik ook nog wel eens een blog over. Ik zie wel dat het een finke waslijst is geworden haha complimenten als je hem helemaal hebt uitgelezen! Ik hoop dat jullie het weer leuk vonden om te lezen.

Ik ben nu ook wel héél benieuwd geworden naar wat jullie zoal aan vragen kregen en wat vond jij de meest vervelende/ongemakkelijke vraag? Of welke vond je juist heel typisch of leuk? Laat het met vooral weten hieronder in de reacties!

Liefs Kelly

Volg jij mij al op Facebook of op Instagram ? Hier kan je altijd vragen stellen over dingen die je graag over mij weet of gewoon als je het leuk vind om te zien wat ik zoal allemaal plaats op social media.    

© 2016 HuisjeBoompjeBaby Alle rechten voorbehouden.
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin