Opmerkingen tijdens mijn zwangerschap!

17-03-2017

Een tijdje terug heb ik een blog geplaats die ging over de vragen die ik van mensen krijg tijdens mijn zwangerschap. Hierin heb ik toen verteld dat ik ook nog een blog zou plaatsen met opmerkingen die ik van mensen krijg tijdens mijn zwangerschap. Dus bij deze de opmerkingen die ik tot nu toe gekregen heb..

• Hé dikke.. •

Deze krijg ik eigenlijk iedere dag wel naar mijn hoofd gegooid. Sander vind het namelijk hélemaal geweldig om mij zo te noemen. Ik moet zeggen dat ik het niet erg vind want hij zegt het met een grote trotse grijns op zijn gezicht omdat hij echt niet doelt op dik dik. Ik moet zeggen dat ik er meer moeite mee heb als minder bekende of vreemde dit tegen mij zeggen.

• Je hebt wel dikke tieten gekregen! •

Ja zo kreeg ik er letterlijk een naar mijn hoofd gegooid. Best bizar.. Ja sorry dat mijn borsten zo groeien dat gebeurd namelijk in een zwangerschap.. Heb ik zelf ook niet in de hand had ze ook liever wat kleiner gehad maar ach.. trekt wel weer bij!


•  Eet je wel extra gezond! •

Nee joh tuurlijk niet.. Ik eet alleen maar fast-food en ongezond eten! Tuurlijk let ik erop wat ik eet en probeer ik dit zo gezond mogelijk te houden. En ja er gaan ook wel eens dingen naar binnen die minder gezond zijn. Shit happens doe je zelf toch ook? 

•  Weet je wel niet hoe pijn een bevalling doet! •

Bedankt voor de info.. Nee dit weet ik inderdaad niet en wil ik graag zelf gaan ondervinden oké? Nogmaals ik weet echt wel dat een bevalling niet fijn zal zijn duhh. Maar laat me dat gewoon zelf uitvinden hoe ik het ervaar. Dan pas kan ik oordelen over hoe pijn een bevalling doet.

•  En dan is straks daarbeneden na de bevalling alles helemaal opgerekt! •

Uhm beetje rare opmerking toch? Ja het rekt daar beneden tijdens de bevalling echt wel effe op GELUKKIG anders zou het echt een hell zijn! Maar net of iedere vrouw die een kindje heeft gekregen er een groot gapend gat aan overgehouden heeft aan de onderkant? Natuurlijk niet.. Dan zou bij een evt. volgende zwangerschap de kleine er halverwege de zwangerschap al uitvallen joh! 

•  Je gaat straks echt weinig slaap krijgen! •

Ja en? Nu slaap ik ook niet goed.. En dan nog, wie zegt dat ons mannetje niet een voortreffelijke slaper is? En mocht dit niet het geval zijn dan ga ik overdag toch een uurtje liggen? Ik zie geen probleem..

•  En dan hangt er straks een kind aan je tiet te zuigen! •

Ja als hij erop blaast zal ie geen voeding binnen krijgen! Soms kunnen mensen echt rare dingen zeggen! Wat is er nou zo raar aan? Dat noemen ze nou natuur. En misschien lukt borstvoeding wel helemaal niet en hangt ie toch aan een fles te zuigen! Zou er bijna een krantenkopje van maken zo schrikbarend! 

•  Pas maar op hoor met de hond! •

Pas jij maar op voor de hond.. Als je nu al zo denkt dan gaat de hond dit ook voelen en zal die zeker tegen je been aan komen zitten als je de kleine vast hebt want je zou maar iets met die kleine doen. Maak jullie vooral niet druk om ONZE hond. Wij kennen het beestje écht wel goed genoeg om te zien en weten wat wel en niet kan. En wij hebben het volste vertrouwen in Ziva dat die heeeel goed voor haar kleine vriendje zal gaan zijn en zorgen!

•  Oh jij vind carpaccio toch zo lekker dat mag je nu niet! •

Nee thanks wrijf het er effe in! Nog maar een paar weekjes en dan is het eerste wat ik ga eten CARPACCIO! Kan niet wachten na 9 maanden weer lekker carpaccio te eten.

•  Sow! Worden het er 2? •

Uh nee. Maar bedankt dat je nog niet letterlijk zegt dat ik dik ben. Er groeit een kind in me die nou eenmaal ruimte nodig heeft.

•  Je bent het echt beu he! •

Ja ik ben het zwanger zijn aardig beu ja. Ik geniet volop van het gedraai in mijn buik van ons mannetje. Maar eerlijk is eerlijk ik verlang ook weer heeeel erg naar mijn eigen lichaam. Gewoon dingen kunnen doen zonder daarna pijn te hebben. 'Gewoon' je veters strikken zonder lucht te kort te hebben. 'Gewoon' de trap oplopen zonder het gevoel te hebben een hele marathon gelopen te hebben. Ja dit lijkt me allemaal heeeerlijk weer 'gewoon' te kunnen. Maar voor nu geniet ik nog héél eventjes een paar weekjes van ons mannetje in mijn buik.

•  De laatste loodjes zijn het zwaarste! •

Nou hier was ik al achter gekomen maar thanks voor de info! Het is ook niet gek dat die het zwaarste zijn als je bedenkt dat je de hele dag een kindje meetilt. En ik merk ook heus wel dat ik halverwege de dag echt totall los ben. Maar ach.. 'n uurtje plat doet wonderen! Je voelt je daarna weer als herboren haha.


Dit waren eigenlijk een beetje de opmerkingen die ik zo onthouden heb die ik heeeel vaak te horen krijg. Er zitten een paar standaard opmerkingen bij uiteraard die iedereen die zwanger is wel te horen krijgt. Maar ik moet zeggen dat ik me over een paar opmerkingen echt wel een beetje verbaasde. Maar zo zie je maar.. Je hebt overal mensen voor. Vooral niks van aantrekken en lekker gaan genieten van de kleine straks denk ik dan maar! 

Heb jij ook ooit zo'n rare opmerkingen gehad tijdens je zwangerschap? En wat deed jij ermee? 

Liefs Kelly

Volg jij mij al op Facebook of op Instagram ? Hier kan je altijd vragen stellen over dingen die je graag over mij weet of gewoon als je het leuk vind om te zien wat ik zoal allemaal plaats op social media.     


© 2016 HuisjeBoompjeBaby Alle rechten voorbehouden.
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin